Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: SU160 – nie określono docelowego wskaźnika dostępności

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: SU160 – nie określono docelowego wskaźnika dostępności
fot. Petr Štefek, CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons
Naprawy główne silników w spalinowych lokomotywach z platformy Gama mają poprawić ich niezawodność, jednak nie założono celu w postaci konkretnego wskaźnika – dowiedzieliśmy się w PKP Intercity. Liczba defektów lokomotyw tej serii w przeliczeniu na 100 tysięcy kilometrów przebiegu pozostaje tymczasem wysoka.

W ubiegłym miesiącu pisaliśmy o podpisanej przez PKP Intercity umowie na naprawę P5 silników spalinowych w ośmiu lokomotywach SU160. Wykonawca – konsorcjum Pesy i jej spółki zależnej z Mińska Mazowieckiego – będzie miał na ukończenie prac dwa i pół roku.

Częste awarie silników (dostarczonych przez MTU) były jedną z głównych przyczyn niskiej dostępności lokomotyw tej serii. Nowy zarząd PKP Intercity zapowiadał przed ponad rokiem rozwiązanie tego problemu. Spytaliśmy więc przewoźnika o to, jak – według jego założeń – powinny zmienić się te wskaźniki po wykonaniu napraw.

Okazało się jednak, że takich założeń nie ma. – W ramach przywołanej umowy nie określono zmiany wskaźników – informuje biuro prasowe PKP Intercity. Spółka zapewnia, że „we współpracy z producentem pojazdów na bieżąco podejmuje działania celem zapewnienia jak największej liczby dostępnych pojazdów oraz zapewnienia niezakłóconej realizacji Rozkładu Jazdy”. Nie podaje jednak bliższych szczegółów. Na nasze pytania w tej sprawie nie odpowiedziała również Pesa.

Na razie wskaźniki dostępności spalinowych Gam wciąż pozostawiają wiele do życzenia. – Liczba defektów wymuszających użycie lokomotywy zastępczej lub odwołanie pociągu w przeliczeniu na 100 tys. km przebiegu dla floty lokomotyw SU160 w ciągu ostatnich 4 miesięcy 2025 roku wynosiła 5,7 – poinformował nas przewoźnik. Jest to wskaźnik wprawdzie niższy od odnotowanego w sierpniu ubiegłego roku (6,39), ale niższy od tego z lipca 2024 r. (2,4).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie chcą budować nowy zakład naprawy tramwajów

Zintegrowany transport

Trwa modernizacja kolejnych ED72

Tabor i technika

Trwa modernizacja kolejnych ED72

inf. pras. Polregio, oprac. MK 12 czerwca 2025

Pesa naprawi silniki w SU160. Czy staną się bardziej niezawodne?

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie chcą budować nowy zakład naprawy tramwajów

Zintegrowany transport

Trwa modernizacja kolejnych ED72

Tabor i technika

Trwa modernizacja kolejnych ED72

inf. pras. Polregio, oprac. MK 12 czerwca 2025

Pesa naprawi silniki w SU160. Czy staną się bardziej niezawodne?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5